Mijn brandstory

This is your captain speaking. We’re getting ready for landing. We thank you for flying with us and wish you a pleasant stay in the Netherlands”.

We zijn onderweg naar huis vanuit het warme en zonnige Mexico. Een land waar muziek op elke straathoek te horen is, waar de geur van kruidige taco’s elke dag de weg naar je neusvleugels vindt, en waar de mensen lachen en praten alsof hun leven ervan afhangt. De cultuur is er zo pittig als het eten en het eten zo kleurrijk als de cultuur.

Het is donker in het vliegtuig. We landen laat in de avond op een koude en regenachtige dag. Er zit een man naast me. Hij draagt een grijs pak en ziet er verslagen uit. Hij ruikt naar dure parfum; de geur van een rijk leven, maar de tekeningen in zijn gezicht vertellen wat anders. Hij zou bij een bank kunnen werken, of in een corporate organisatie waar “serieus zijn” van belang is. Ik huil, hij zucht. Wanneer we elkaar even kort aankijken, klaart zijn gezicht op. Wanneer hij glimlacht, lijkt hij niet veel ouder dan ik. Mijn gedachten gaan alle kanten op.

De man zucht opnieuw, en wanneer we de Nederlandse bodem raken gebeurt er wat met me. Alsof de turbulentie van de landing iets in me wakker schudt. Mijn gedachten lijken zich samen te voegen als een betekenisvolle droom en mijn verdriet maakt voorzichtig plaats voor opwinding. Ik realiseer me meer dan ooit waar mijn tranen vandaan komen. Zou de man hetzelfde voelen? Ik wil hem bij zijn schouders pakken en wakker schudden: "Het kan ook anders!” Ik hou me in. Bij thuiskomst weet ik wat me te doen staat.

In dat vliegtuig realiseerde ik me dat er in het zakelijke leven vaak geen plek is voor persoonlijkheid, energie en passie. Veel merken en organisaties blijven hangen in wat “vroeger” werkte en gepast was; geen grappen of humor, en een oersaaie en verouderde cultuur. Na een bad aan rijke en vrolijke Mexicaanse cultuur, zou ik ook zuchten als ik daarnaar terug zou moeten, of zelfs harder huilen dan ik al deed. Worden we niet allemaal gelukkiger van humor, passie en energie? Het is tijd om van de zakelijke wereld een leuker plekje te maken; ik richtte Pen & Pixels op.

Na die vreselijke vlucht, zei ik mijn vaste baan en huurhuis op. Vanuit moeders huis ging ik aan de slag met mijn business als copywriter. Inmiddels mag ik mezelf digital nomad noemen en reis ik de wereld rond. Sindsdien heb ik ontelbaar vaak gehoord hoe tof en gedurfd mensen het vinden.

Mijn missie is dan ook om merken te helpen zich te onderscheiden en lekker buiten de lijntjes te kleuren. Ik schrijf copy voor l(i)efhebbers. Ik laat merken eruit knallen met de juiste tone-of-voice waardoor hun sprankelende persoonlijkheid met de letters van hun schermen spat. Niet meer zuchten, maar meer lachen.

Laten we onze eigen weg bepalen, de cockpit van het donkere vliegtuig overnemen en de koers veranderen. I’ll be your copywriting captain and you can be the co-pilot. Samen vinden we jouw stem en vliegen we lachend richting de zon, dansen we op straat en laten we onze zintuigen weer prikkelen. Het enige wat daarvoor nodig is, is moed en lef.

Stap jij aan boord?